Strona główna
Odzież robocza dla sprzątaczki
Czy sprzątaczce zatrudnionej na etat należy zapewnić, przydzielić odzież roboczą?

Pracownicę zatrudnioną na stanowisku sprzątaczki należy wyposażyć w odzież roboczą.

Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca ma obowiązek dostarczyć pracownikom nieodpłatnie odzież oraz obuwie robocze, które spełnia wymagania określone w Polskich Normach, jeżeli:

* odzież własna pracownika może ulec zniszczeniu lub znacznemu zabrudzeniu,
* jest to konieczne ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bezpieczeństwo pracy.

Pracodawca może ustalić stanowiska pracy, na których dopuszcza się używanie przez pracownika, za ich zgodą własnej odzieży i obuwia roboczego. Nie dotyczy to jednak tych stanowisk, na których pracownik narażony jest na intensywne brudzenie, skażenie odzieży i obuwia roboczego środkami chemicznymi albo materiałami biologicznie zakaźnymi.

W związku z tym, że stanowisko sprzątaczki może wiązać się z narażeniem na intensywne brudzenie oraz kontaktem ze środkami chemicznymi, materiałami biologicznie zakaźnymi należy taką pracownicę wyposażyć w odzież i obuwie robocze. Po uwzględnieniu oceny ryzyka zawodowego na tym stanowisku pracodawca powinien ponadto wyposażyć pracownice w odpowiednie środki ochrony indywidualnej np. rękawice ochronne.

Mariusz Foremniak
specjalista ds. bhp,
wykładowca zagadnień prawnej ochrony pracy



za BHP E-LETTER Numer 813 | 22 czerwca 2011 r.
 

elearning_modul

Specjalna oferta !!!

Zapraszamy Biura Rachunkowe do współpracy z zakresu usług BHP

WIĘCEJ:

Statystyka

Użytkowników : 1201
Pozycje : 131
Odsłon : 13115274