Postępowania powypadkowe |
Obowiązki pracodawcy w razie wypadku przy pracy wynikają z: Art. 234. § 1 Kodeksu Pracy. W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności Zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz. U. Nr 115, poz. 744 z późn. zm.) pracodawca, którego pracownik uległ wypadkowi przy pracy jest obowiązany w szczególności:
Zaistniały wypadek przy pracy stawia pracodawcę w trudnej sytuacji. Proponujemy Państwu fachową pomoc w przeprowadzeniu dochodzenia powypadkowego, oraz w sporządzeniu pełnej dokumentacji powypadkowej, którą należy sporządzić w ciągu 14 dni od chwili zawiadomienia o wypadku przez poszkodowanego . Poprawne ustalenie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowanie wniosków wynikających z badania ich przyczyn i okoliczności w praktyce wiąże się ze znajomością szeregu przepisów prawnych. Aby ustrzec Państwa przed popełnianymi błędami przy wyjaśnianiu okoliczności i przyczyn zaistniałych wypadków przy pracy zachęcamy do skorzystania z pomocy naszych specjalistów. |
Biuro Szkoleń i Doradztwa
Paweł Kania
ul. Nowowiejska 2B
32-410 Dobczyce
tel. (012) 27 13 792
kom. 0 606 679 428
kontakt@kaniapawel.pl
bhp@kaniapawel.pl